Saturday, November 9, 2013

Tugasan calon SPM RC 2014

Salam 1 Malaysia

Sudah seminggu cuti semester akhir bermula..
seronok bercuti bermakna perjuangan
bermula kepada calon-calon SPM 2013..
Semoga calon-calon RC SPM 2013 dapat memanfaatkan dahmeluahkan semua
yang telah dipelajari agar mendapatkeputusan yang cemerlang..
 Aamiin.. In Sha Allah

Namun perjuangan pelajar-pelajar ting 4 RC seluruh
 Malaysia belum penamatnya..
cuti-cuti Malaysia nih janganla mengganggap masa
 "honeymoon" untuk
bersenanglenang tidak mengulangkaji pelajaran.. isikan masa anda dengan perkara berfaedah..


Baiklah utk pelajar RC T4 SMKRP bagi tugasan cuti kali ini..
Cikgu terpaksa postkan di blog disebabkan tidak dapat berjumpa anda semua
pada minggu akhir sebelum cuti bermula..dan disebabkan modul pbs masih lg
sedang dlm di UPDATE..
(cikgu terlalu banyak yg perlu diUPDATE..satu satu la ye)

Untuk menyiapkan tugasan semasa cuti ini..  

SILA Rujuk kepada ruangan PBS


































8 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Ni kira macam proses penjanaan tu la ye?

    Lagi satu,nak tnya..buat semua ni kat kertas A4 ke?Buat kemas2 macam contoh yang cikgu bagi kat blog ni ke atau buat biasa2 je dulu.Nanti baru buat btul2 kat modul ?Ke terus buat kat folio?

    :)

    ReplyDelete
  3. ok fatehah..sbnrny cgu xsempta nk bg tugasan folio berbentuk a4 yg kt compile dlm folder tu..jd draft sendiri pada a4 awk ape arahan n cth cgu tu. nti bukak sek akan kt tampal je dlm folder folio..
    klu dh siap leh snap n bg cgu tgk..tugasan ni hingga bukak sekolah 2014..stu advan siapkan ms cuti..n cri brg nti..ok paham x

    ReplyDelete
  4. bermula proses penjanaaannn...fuh..weechat or wassap cgu tunjukkan hasil kerja ye...

    ReplyDelete
  5. Oh faham2! Buat kemas-kemas macam dalam contoh cikgu snap kat blog.Nanti tinggal selit je kat modul.Macam tu?

    Soalan saya:

    1.Pasal bahan untuk 'subjek rujukan' tu.Cikgu punya contoh pilih speaker dengan roller cat.
    Jadi kalau saya nak buat mesin pegisar ais, saya memiilih kaedah 'mengisar' dan 'memutar'.
    Jadi saya kena cari 2 bhn *apa2 bahan* berdasarkan kaedah 'mengisar' dan 'memutar'.
    Penjanaan di fokuskan untuk menukarkan 2 bahan tadi kepada produk akhir saya.

    Macam tu ke?Saya pun dah pening dengan apa yang saya tulis.Saya harap cikgu dapat faham dan tak pening.

    2.Saya tak de wechat & whatsapp.Kalau saya post gambar2 *kalau dah siap* tu kat message fb cikgu bole?

    3. Cikgu nak check gambar2 tu sikit2 ke *tak siap sepenuhnya* ataupun sekali gus *siap semua* ?Kalau cikgu nak check sekali gus mungkin bulan 12 baru saya post gambar tu semua.huhu

    ReplyDelete
  6. ok cgu paham.maksud u dear..pandai..subjek rujukan yg awk explain betul la ape yg awk paham tu..good.ambil aje ape ape bhn or produk sekeliling yg ade kaedah yg awk nk buat..dgn syarat ia akan menjadi lakaran yg awk akan jana nati..dua kaedah k..means dua produk..better yg dh siap post je..susah ek gune blog..klu leh msuk blog bgus tp xde application tu..ape kate awk jd admin kt bukak stu fb utk pelajar rc smkrp..n add sume pelajr rc..
    n..better dh buat sikit beri cgu lihat..supaya bile ade kesilapan msih boleh diperbaiki..
    chaiyokk..teruskan fatehah..good job

    ReplyDelete
  7. Cikgu , saya nak tanya psal kaedah.. Bagi 'Penghancuran' ada macam2 kaedah contohnya memutar,menekan,mengisar etc.

    Bole tak kalau saya nak buat Kaedah1 'memutar' tapi 'subjek rujukan' saya ialah bekas menyimpan makann berbentuk 4segi.Tapi proses penjanaa yang seterusnya iaitu 'Idea1' saya buat bekas mknn berbentuk bulat.Kiranya saya macam jana reka bentuknya.Boleh ke??

    ReplyDelete
  8. hehe comment xde alert.sowie terlepass..dh terjawab kat fb kan

    ReplyDelete